Gyakran Ismétlődő Kérdések

 

ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK

 

  • Számlázás:

    Csoportos beszedésnél mikor emeljük le az összeget a számláról?

    Az aktuális számlán szereplő fizetési határidő az emelés napja.

    Mi a Tarr Kft. beszedési azonosítója?

    A10401127

    Hátralékos értesítőt kaptam, pedig befizettem a számlákat.

    Időben elkerülte egymást a számlában küldött értesítő és a befizetés.

    Amennyiben időközben befizette számláját, kérjük, vegye tárgytalannak felszólításunkat.

    Miért előre számlázunk?

    Mert az előfizetéseket, ahogy a neve is mutatja, előre történő kifizetéssel kell kiegyenlíteni. Az előfizetési díj kiegyenlítésével, pontosabban a tárgyhavi díjat fizetik ki. A fizetési határidő tárgyhó 21.-e, csoportos beszedési megbízás esetén tárgyhó 14-19 között van.

    Miért emelkedik meg a hűség után az ár, ha továbbra is marad szolgáltatás?

    Az akciós árat hűség vállalása mellett tudjuk bíztosítani, ezért a hűség lejárata után a szolgáltatás díjazása az Általános Szerződési Feltételek szerint történik tovább. A hűség vállalása a szerződő felek számára, az Előfizetőnek és a Szolgáltatónak is kiszámítható feltételeket teremt. 

    Mikor kapom az első számlát?

    A szolgáltatás beüzemelését követő hónapban.


    Bérlő, tulajdonos:

    Albérlőnek miért kell 2 havi kauciót fizetni?

    Ez egy biztosíték arra az esetre, ha a bérlő tartozást halmozna fel, amit nem fizet ki. Amennyiben minden számla  határidőre ki van fizetve, és a szerződés felmondásakor nincs tartozás, albérlő visszakapja a befizetett kaució összegét.


    Bekötés, létesítés:

    Miért van szükség a felmérésre?

    Mert fel kell mérni, hogy adott végpont bekötése jár-e plusz kiépítéssel, vagy már az adott végponton van kiépített hálózatunk. Ugyanakkor a felmérés biztosítja azt is, hogy a megrendelés helyén biztosan megfelelő minőségben tudjunk szolgáltatást nyújtani.

  • Lakossági előfizetés esetén nincs felmérési folyamat, azaz a szolgáltatás vagy beköthető, vagy nem.

  • Üzleti előfizetők esetén felmérést kell indítani, hogy adott szolgáltatás jár-e plusz kiépítési költséggel vagy sem, ennek a folyamata 15 munkanap.

    Miért kerül plusz pénzbe a további vételi hely kiépítése?

    Az ajánlatainkban egy vételi hely kiépítéssel számolunk, erre számítunk költséget. Minden további vételi hely kiépítése további költséget jelent, amiért így fizetni kell.

    Mennyi idő alatt kötik be a szolgáltatást?

    A szolgáltatás bekötését 15 naptári napon belül vállaljuk a szerződés feldolgozásától számítva. Azonban Tarr Kft. mindent megtesz annak érdekében, hogy a bekötés 3 munkanapon belül megvalósuljon.

    Mennyibe kerül a bekötés?

    A bekötés akció keretén belül 0 Ft, egyéb esetben a díjak mértékét az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza.


    Ügyintézés:

    Mennyi idő alatt javítják a bejelentett hibámat?

    A bejelentéstől számított 72 órán belül javítjuk a hibát, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy a hibát mielőbb elhárítsuk.

    Költözés miatt szeretném áthelyezni a szolgáltatást. Mi a módja?

    Áthelyezést kezdeményezhet személyesen az ügyfélszolgálati irodák egyikében.

    Szükséges okmányok: új lakcímkártya- ahová az áthelyezést kéri vagy adásvételi szerződés vagy tulajdoni lap.

     


    Szerződés kötése, szerződés módosítása:

    Új előfizető lennék. Hogyan tudok szerződést kötni?

    A szerződéskötés történhet az Ön lakhelyéhez legközelebbi ügyfélszolgálati irodában, vagy kérhet üzletkötőt is, aki felkeresi Önt egy megbeszélt időpontban. Az üzletkötő a Tarr Kft. által kiállított dokumentációval azonosítja magát.

    Szerzőzés kötéshez szükséges okmányok: lakcímkártya- ahová a szolgáltatás bekötését kéri vagy adásvételi szerződés vagy tulajdoni lap.

     

    Miért kell mindig a hűséget meghosszabbítaniuk, miért nem megy automatikusan tovább?

    A jelenlegi törvényi szabályozás ezt nem teszi lehetővé. A hűség lejárta után módosíthat kisebb csomagra, vagy kérheti a jelenlegit újra hűségvállalással.Nagyobb csomagra bármikor módosíthat hűség időn belül is.

    Hogy lehet csomagot módosítani?

    Személyesen az ügyfélszolgálati irodák egyikében, üzletkötőknél, ügyfélkapun vagy telefonon keresztül.

    Hogy tudok hűséget hosszabbítani?

    Személyesen az ügyfélszolgálati irodák egyikében, üzletkötőnél, ügyfélkapun vagy telefonon keresztül.


    Általános kérdések:

    Meddig vannak nyitva az ügyfélszolgálatok?

    Ezen adatokat a honlapon az ügyfélszolgálati irodák menü pont alatt megtalálhatóak

    Miért az előfizetőnek kell behozni az eszközt lemondás esetén?

    Az eszköz leadása szolgáltatás lemondással jár, és ezt az ügyfélszolgálati irodában tudja intézni előfizető.

 

TELEFONNAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

 

Idős, beteg ember vagyok, számomra létkérdés, hogy a telefon mindig működjön. Mit tehetek?

A kábeltv hálózaton nyújtott vezetékes telefonszolgáltatás működése olyan sok külső tényezőtől függ, hogy segélyhívó telefonként való használatát nem javasoljuk. Ha Önnél "életbevágóan fontos", hogy mindig el tudjon érni valakit, illetve Önt is mindig el tudják érni, érdemes biztonsági tartalékként egy másik (pl. mobil) szolgáltató által üzemeltetett telefont is kézközelben tartani.

Nem tudok telefonálni, mert a hívószám beütése után gyors foglalt jelzést kapok, ha engem próbálnak hívni, a hívónál úgy hallatszik, mintha kicsengne a telefonom, de a készülék nem cseng.

A telefonkészülék kábele valószínűleg a modemnek nem az 'élő' vonalába van bedugva. A Tarr Kft. által kihelyezett modemeken általában a TEL1 csatlakozó van aktiválva. Kérjük, ellenőrizze, hogy telefonkészülékéből a vezeték a TEL1 csatlakozóba van-e csatlakoztatva.

Nem tudok kifelé telefonálni. Vonalhang van, de tárcsázás után 'kattogó hangot' ad a készülék. A bejövő hívások működnek.

Ellenőrizze, hogy a telefonkészülék Pulse vagy Tone üzemmódban van. Hálózatunkban a tárcsázás csak Tone üzemmódban működik. (Vezetékes telefon)

Hogyan tudom megakadályozni, hogy túl sok legyen a telefon számlám?

A Tarr Kft.-nél lehetősége van akár 1000 Ft-os limit beállítatására is. Limit beállítása esetében a számlája csak kis mértékben lépheti túl a megadott értéket (kis mértékű számla túllépés lehetséges, mert hívást nem szakítunk meg illetve 5 percenként nézzük a limit összegét)

Nem tudok kifelé telefonálni. Tárcsázás után azt a szöveget kapom, hogy limit miatt tiltva.

Előfizetési szerződése fix összegre szól, az adott keretet a számlázási ciklusban túllépte!

 

INTERNETTEL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

 

Általános fogalmak:

Router: (Útválasztó) Két hálózat összekapcsolására tervezett eszköz. Otthoni és kisvállalati környezetben tipikusan az internetkapcsolat megosztására használatos.

IP cím: Az Internetre kapcsolt hálózati eszközök egyedi azonosító száma, ez alapján irányítják a forgalmat a megfelelő berendezésekhez.

LAN: (Local Area Network = Helyi Hálózat) Kicsi, néhány méter (néhány 10 méter) kiterjedésű hálózat, otthoni illetve vállalati hálózatok nagyságrendje.

MAC-address. Más néven fizikai cím, amit a hálózati eszköz gyártója 'éget bele' a hálózati eszközbe. A fizikai címnek a világban egyedi azonosítónak kell lennie, ezért sok szolgáltató (a Tarr Kft is) ezt a címet használja a felhasználók eszközeinek megkülönböztetésére.

WAN: (Wide Area Network = Nagykiterjedésű Hálózat) Egyszerűen fogalmazva, a teljes Földet behálózó Internet másik neve.

WIFI: Vezeték nélküli (mikrohullámú) kommunikációt megvalósító, széleskörűen elterjedt megoldások népszerű neve.

UTP: Árnyékolatlan, csavart érpáras kábel, az otthoni és kisvállalati hálózati csatlakozásokhoz legelterjedtebben használt kábelfajta. Kábelmodem - számítógép - router összekötésére is ez a leggyakrabban használt kábelfajta.

Ethernet: Az egyik legszélesebb körben használt helyi hálózati protokoll. Napjainkban a leggyakrabban használt Ethernet protokollok a 10 Mbps és 100 Mbps sebességű változatok. A 10 Mbps változat koaxiális és UTP kábelt is használhat, míg a 100 Mbps változatnál már csak csavart érpáros vezetéket használnak. Mostanában egyre szélesebb körben terjednek az 1000 Mbps-os, vagyis gigabites változatok is.

Kábel Modem: Az az eszköz, ami a kábeltv hálózaton érkező analóg jelet átalakítja a számítógép által értelmezhető digitális jellé.

Sávszélesség:

Számítógép-hálózat kapacitását (teljesítményét) a sávszélességgel jellemezzük. A sávszélesség az idõegység alatt átvitt adatok mennyisége, mértékegysége a bit/s, a Kilobit/sec Megabit/sec (bps, kbps, Mbps).

Technikai segítségnyújtás, technikai problémák:

Vezeték nélküli kapcsolatot használok, és nincs meg a garantált sávszélességem. Mi az oka ennek?

Ellenőrizze, hogy a vezeték nélküli hálózatot biztosító eszköz sávszélessége eléri-e az ön által előfizetett teljesítményt. Valamint a vezeték nélküli kapcsolat megbízhatósága, átviteli sebessége nagyban függ a környezeti hatásoktól. Zavarja az átvitelt az azonos frekvencián/csatornán működő más vezeték nélküli eszközök által keltett "háttérzaj". A rádióhullámok terjedését a fényhez lehet hasonlítani, tehát ha nem "látja" egymást az adó és a vevő, jelentős sebességcsökkenés várható. (Egyes épületelemek szinte "átlátszóak" a rádióhullámok számára. Ilyenek a gipszkarton, vagy vékony válaszfal-tégla falak, mások pedig szinte teljesen "átlátszatlanok", mint például a fémrácsok, vagy vasbeton födémek.)

Nincs LED-kijelzés az elülső oldalon, nincs hálózati kapcsolat.

Ellenőrizze, hogy a kábeleket helyesen csatlakoztatta-e a készülékhez, és van-e áram a fali aljzatban! (Internet)

Bizonyos oldalakat nem tudok megnyitni.

Ha csak 1 vagy néhány oldal megnyitása sikertelen, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az oldal üzemeltetőjével. Ha sok oldallal van probléma, ellenőrizze számítógépe DNS beállításait.

Routerrel szeretném megosztani az internetet.

Ha a routerben a gyári alapbeállítások nem lettek megváltoztatva, (telepítő cd futtatásával lehet ezt legkönnyebben elrontani!) a router wan portjának a modemmel való összekötése, és a számítógép routerhez való csatlakoztatása után az internet kapcsolat működni fog.

Routert szereltem be, és azóta nincs internet.

Szükség lehet a kihelyezett modem újraindítására, valamint ellenőrizze, a router wan portja van-e a modemmel összekötve. Ellenőrizze a router internet kapcsolat típusának beállításait, 'dynamic ip' - re van-e állítva. Ellenőrizze, a routerben nincs-e klónozva a számítógép fizikai címe. (Fizikai címről bővebben a 'Mi az a MAC Addres' címszónál)

Kettő vagy több számítógépen használom az internetet és az egyiken nincs internetkapcsolat.

Ez a probléma nem az internetszolgáltató hatáskörébe tartozik. Ellenőrizze a problémás számítógép beállításait, hardver és szoftver komponenseinek működését.

Gépet cseréltem, vagy újra telepítem a gépet, mi a teendő?

Ellenőrizze, hogy a hálózati kártyaillesztő programja fel van-e telepítve, IP beállításoknál automatikus IP kérés van-e beállítva. Számítógép csere előtt a 'régi' gépen, a modemről való lecsatlakoztatás előtt célszerű kiadni egy IP cím felszabadító parancsot. Windows rendszerekben ezt az 'ipconfig - release' (idézőjelek nélkül) végrehajtásával lehet megtenni.

Hogyan lehet több gépet használni egy modemről?

Routert kell beüzemelni, és ezen keresztül összekötheti a többi számítógépet, vagy laptopot az Internettel. Wifi Router esetében vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is tudja használni az eszközöket.

Klónozzam a számítógépem MAC-Addressét a routerembe?

Ne! A legnagyobb veszély abból adódik, ha később a klón és a klónozott eszköz egy időben kerül a nyilvános hálózatra. Megzavarhatják az IP cím kiosztás rendszerét, és egymást akadályozhatják a működésben.

Routerrel meg van osztva az internetkapcsolatom, és gyakran nem működik. Mit tegyek?

Ha a router 5-10 másodperces áramtalanítása, majd újraindítása után a kapcsolat helyreáll, valószínűleg a router a hiba forrása. Egy lehetséges megoldás a router alapszoftverének (firmware) frissítése. Ha a gyártó weboldalán van elérhető frissebb változat, mint a routerben jelenleg használt, töltse le azt, és frissítse a routert. (Újonnan vásárolt routerekben is gyakori hiba, hogy a gyártó régi firmware-el szállította!)

Számítógépem nem kapcsolódik be, vagy nem töltődik be a Windows. Kit kereshetek ezzel a problémával?

Ez a probléma nem az internetszolgáltató hatáskörébe tartozik. Keressen fel egy számítógép szervizt.

Sebesség probléma

Lassú az internet-kapcsolatom. Hogyan tudok meggyőződni róla, hogy hol van a hiba?

Egy webes sebességmérővel ellenőrizze a sávszélességet. Ha az előfizetett csomagnak megfelelő, a lassúság oka valószínűleg az igénybevett szolgáltatásban keresendő. Vezeték nélküli kapcsolat esetében vegye figyelembe a wifi kapcsolat sajátosságait. Ha számítógépének sebessége általánosságban is alacsony, vagy érezhetően lecsökkent (lassan indul, helyben tárolt programok megnyitása és működése is lassú), nagy valószínűséggel egy helyi szerviz segítségét célszerű kérni.

Hogy tudom a sávszélességet mérni?

Legegyszerűbb egy webes sebességmérő programot használni. Fontos, hogy a mérés idején más, hálózati forgalmat használó program ne fusson. Ha több gépre is meg van osztva a kapcsolat, lehetőleg csak a mérést végző gép legyen bekapcsolva. Pl. egy alkalmas sebességmérő oldal:

http://speedtest.datanet.hu

Villog a LINK a nálam lévő modemen. Ez hiba?

A link led folyamatos fénnyel való világítása a modem, és a rácsatlakoztatott eszköz (számítógép, router) közötti fizikai kapcsolat meglétét, a villogása adatforgalmat jelent, a villogás üteme arányos az adatforgalom mértékével. (Internet)

.

Levelezés, elektronikus levélküldés

Hogyan kell beállítani a postafiókot?

A postafiók beállításához a teljes (Tarr Kft. által szolgáltatott) e-mail címre, és a hozzá tartozó jelszóra van szükség. Mind a bejövő levelek, mind a kimenő levelek kiszolgálójánál a mail.tolna.net szervert kell megadni. Lehetőség van POP3 (110-es port) illetve IMAP4 (143-as port) protokoll használatára. Levélküldéshez be kell kapcsolni a hitelesítést, e-mail cím / jelszó megadásával. Számtalan levelező program van használatban, a legelterjedtebbek beállítása megtalálható weboldalunkon. (Levelezés)

Nem tudok levelet küldeni.

Ellenőrizze a beállításokat, és ha azok helyesek, a hibaüzenet pontos (!) szövegét jegyezze fel, és keresse ügyfélszolgálatunkat. (Levelezés)

Bizonyos e-mail címekről nem kapom meg a beérkező leveleket.

Rendszerünk biztonsági okokból csak élő, visszaellenőrizhető címekről fogad el levelet, emiatt előfordulhat, hogy visszautasít e-maileket. Ez általában feladó oldali beállítási hiba, kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat, és megpróbáljuk egyeztetni a beállításokat a küldő szolgáltatójával. (Levelezés)

Bizonyos e-mail címekre nem tudok levelet küldeni.

Ellenőrizze a címzést! Ha helyes a cím, a hibaüzenet pontos (!) szövegét jegyezze fel, és keresse ügyfélszolgálatunkat. (Levelezés)

A gépemet más szolgáltató hálózatán is használom. Mit állítsak be, hogy a Tarr kft. által szolgáltatott e-mail címemmel tudjak levelet küldeni?

A szolgáltatók biztonsági okból nem engedik, hogy más szolgáltató levelező szerveréhez csatlakozzanak a felhasználók a szabványos beállítások használatával. Állítsa a kimenő levelek kiszolgálójának port számát 25-ről 25025-re, ezzel mind Tarr, mind külső hálózatból működni fog a levélküldés. (Levelezés)

Nem kapom meg a leveleimet a (@tolna.net, @zelkanet.hu,) Tarr kft. által szolgáltatott e-mail címemre.

Elképzelhető, hogy betelt a postafiókja. Az előfizetői szerződésben megtalálható az előfizetéshez tartozó tárhely mérete, és a webmailen belépve a mappaméretek menüpont alatt tudja ellenőrizni az aktuális foglaltságot.

A webmail közvetlen elérhetősége: https://mail2.tolna.net/squirrelmail/src/login.php (de weboldalunk főlapján is megtalálható.) Amennyiben tárhelye megtelt, leveleket kell véglegesen törölni, vagy nagyobb tárhelyet igényelhet a TARR Kft ügyfélszolgálatán. (Levelezés)

 

KÁBELTV-VEL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK

 

Általános fogalmak:

Digitális jel: 0-k és 1-esek sorozatából álló jelfolyam, amit a számítógépek és más digitális berendezések képesek értelmezni.

Analóg jel: Az átviteli közeg állapotváltozásain alapuló jelátviteli megoldás, amit a hagyományos TV- Rádió készülékek tudnak értelmezni.

Analóg KábelTV:

Analóg ktv esetén analóg jel hordozza a műsort. Ez a technikai megoldás kevésbé ad szép képet és maximum sztereó hang érhető el vele. Nagyon érzékeny a környezeti zavarokra, ami rontja minőségét. A kép és hang (esetleg teletext) átvitelén túl semmi extra funkció nem érhető el. Az analóg kábeltévé jele viszonylag egyszerűen elosztható több készülékre.

Digitális adás:

A műsorszórás új, korszerű formája, ahol digitális jel (multiplex) hordozza a műsort és az úgynevezett extra funkciókat. Csupán megfelelő jelerősség kell és szinte zavarmentes az adás. Tű éles, (akár full hd) képminőség, akár 5.1 hang és olyan extra funkciók tartoznak hozzá, mint a gyermekzár funkció, a műsorújság (EPG), stb… A digitális adás vételéhez szükség van digitális vevőegységgel rendelkező készülékre, ami lehet külső eszköz, úgynevezett SetTopBox, vagy újabb tv készülékek beépített digitális vevővel is rendelkezhetnek.

DVB-C: Kábelhálózaton nyújtott digitális szolgáltatás, igénybevételéhez szükséges DVB-C vevőegységgel rendelkező TV vagy SetTopBox. (A Tarr Kft. ezt a technológiát használja.). Ezen a technológián a tévé szolgáltatás mellé általában elérhető az internet és a telefon szolgáltatás is.

DVB-T: Földfelszíni sugárzású digitális műsorszórás, Magyarországon a MindigTv által nyújtott digitális szolgáltatás.

SetTopBox: Digitális vevőegység, olyan TV készülékekhez, amelyek nem rendelkeznek saját digitális vevővel. Igény esetén a Tarr Kft. a digitális előfizetések mellé 1 db SetTopBox -ot díjmentesen biztosít.

CI modul:

A kódolt digitális adások vételéhez szükséges előfizetői (Conax) kártya befogadására alkalmas kártyaolvasó eszköz, amit az ennek fogadására képes TV készülékbe beilleszthet.
A modul nem egy digitális vevőegység, hanem a "kulcs" ahhoz "zárhoz", amivel a kereskedelmi csatornák vannak lezárva.

HD adás: A digitális adásnak egy korszerűbb, nagyobb felbontású, részletgazdagabb képet biztosító változata. A műsorszolgáltatók egyre több HD minőségű műsort biztosítanak, egyes csatornákon már csak HD-s tartalmat sugároznak.

Coax (Koaxiális kábel): Egy hengeres külső vezetőből és ennek tengelye mentén elhelyezett belső vezetőből áll, melyek közt valamilyen elektromos szigetelő anyagot (dielektrikumot) találunk. A kábeltévé hálózat alapvető kábeltípusa, leggyakrabban ezzel a kábellel kötik a hálózatra a TV készülékeket, SetTopBoxokat, Kábelmodemeket.

Átadási pont: A szolgáltató hálózatának az előfizető irányába haladva azon legutolsó pontja, ameddig a szolgáltató garantálni tudja a szolgáltatás minőségét. Az átadási pont után lévő eszközök az előfizető tulajdonában vannak, azok működéséért a szolgáltató nem tud garanciát vállalni. A Tarr Kft. ÁSZF.-je részletesen meghatározza a különféle szolgáltatások esetében az átadási pont helyét.

Digitális TV szolgáltatás:

A TV-ben reklámozott digitális átállás óta jobb/rosszabb/más lett a tv kép nálam. Mi ennek az oka?

A "Nagy átállás" a Tarr Kft. szolgáltatásaiban semmilyen változást nem jelentett, mivel az ÁTÁLLÁS a földfelszíni, régi típusú antennák kiiktatását célozta. Amennyiben Ön ettől függetlenül hibát észlel, természetesen keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Smart TV-t vásároltam, azon szeretném nézni az HBOGO filmeket. Mit kell tennem?

Ha Önnek a szolgáltatás igénybevételére alkalmas TV készüléke van, keresse meg az alkalmazások között az HBO GO-t, és indítsa el. Az azonosításhoz szükséges PIN kódot egy számítógép segítségével tudja lekérni, ha azon bejelentkezik az HBO GO felületére, és belép a beállítások menüpontba. Más TV készülékekkel egyelőre nem működik a lejátszás, de a fejlesztés folyamatos, időnként látogasson el az HBO GO honlapjára, és figyelje az újdonságokat.

Nem jön be semmi digitálisban. Minden csatornán a „Műszaki hiba miatt nem elérhető, vagy ön nem előfizetője…” hibaüzenet jelenik meg.

Digitális kínálatunkban azokat a csatornákat kell látnia, amiket az Ön által előfizetett csomag tartalmaz, valamint a közszolgálati adásokat (M1, M2, Duna, Duna World). Ha hiányoznak előfizetett csatornái, keresse ügyfélszolgálatunkat

Egy adott csatorna nem jön be digitálisban.

Ellenőrizze, hogy az Ön által előfizetett csomag tartalmazza-e az adott csatornát!

Digitálisban szétesik a kép, akadozik a hang.

Ez a jelenség nagy valószínűséggel műszaki hibát jelent, keresse ügyfélszolgálatunkat.

Digitálisban bizonyos műsoroknál megjelenik a felirat.

Vannak csatornák, amik alapértelmezés szerint feliratot adnak a műsoraikhoz. Ha ez zavarja Önt, a csatornára kapcsoláskor ki tudja kapcsolni. A kikapcsolás módja eszközönként eltér, az eszköz kézikönyvéből tájékozódjon.

A box nem reagál a távirányítóra, de a boksz előlapi kapcsolóival tudok csatornát váltani.

Irányítsa a távirányítót a vevőegységre! Ellenőrizze, hogy az elemek helyesen vannak-e betéve, illetve cserélje újra! (Digitális KábelTV)

A box teljesen lefagyott, semmire nem reagál.

Áramtalanítani kell a készüléket 20 másodpercre, utána ismét áram alá helyezni. (Digitális KábelTV)

Hogyan frissítheti a digitális Box-ot, ha változás van a csatorna kiosztásban?

A gyári beállítások menüben tudja újrahangolni a készüléket a PIN kód megadásával (boksz típustól függő: 0000, 1234, 1111, tájékozódjon a boksz kézikönyvéből.). (Digitális KábelTV)

Digitális beltéri mennyi áramot fogyaszt?

A digitális beltéri típusától függően változik. A felvett teljesítmény általános megadása nem lehetséges. Az Ön készülékének fogyasztását egyedi, fogyasztásmérővel könnyen ellenőrizheti kikapcsolt és bekapcsolt állapotban is. (Digitális KábelTV)

Digitális csatornák TV-n való beállításhoz technikai információ

Amennyiben a televízió készülék nem hangol be minden digitális csatornát normál automata kereséssel, úgy az alábbi adatokat kell beírni a TV készülék egyedi  keresés menüpontjába:

Kezdő frekvencia: 210 MHz (210000 kHz)

Végfrekvencia: 850 MHz (850000 kHz)

Jelátviteli sebesség: 6875 kS/s

Moduláció: 256 QAM

Hálózati azonosító: 102

Vannak olyan készülékek, ahol külön meg kell adni a lenti adatokat, majd egy másik menüpontban hivatkozni rá, hogy ezeken keressen.

 

Analóg kábeltévé szolgáltatás:

Szemcsés a vétel minden csatornán.

Ellenőrizze, hogy az antenna-csatlakozó nem csúszott-e ki véletlenül a TV-ből, videóból vagy a fali aljzatból. Vizsgálja át ezeket a pontokat, győződjön meg a csatlakozó kábel megfelelő illesztéséről. Ha több tévékészüléke van, nézze meg, hogy a többi készüléken is jelentkezik-e a hiba, vagy videón kapcsolgatva az adásokat is rossz-e a kép. Ha minden rendben van, hívja ügyfélszolgálatunkat.

Csatorna ajánló

Összes csatorna: